Dům a zahrada, Nábytek, Obývací pokoj,
Obývací stěny

Tisíce levných předmětů!
Tisíce levných předmětů!

Moto přilby na motorku, moto helmy na motorku, motorkářské helmy na motocykly, přilby

Přilby na motorky a helmy na motorky jsou nedílnou součástí každé motocyklové a motorkářské výbavy. Motorkářské helmy jsou různého typu, designu a velikostí. Moto helmy jsou k zakoupení v moto prodejnách nebo v moto shopu na internetu.

První český motocykl vyrobili Václav Klement a Václav Laurin r. 1899. Od té doby se technici snažili tento stroj více a více zdokonalovat. Jak po stránce technické, tak vizuální. 
Dříve se na motocyklech jezdilo jen tak, v běžném ošacení, obutí a brýlích, až později se přidala ochrana hlavy, předchůdce dnešní helmy na motorku a také kožený oblek a speciální boty. Takřka vše bylo již dávno vymyšleno, aby motocykl sloužil v plném rozsahu a maximálně uspokojoval potřeby svých uživatelů. Po léta se však na vývoji ovlivněném dobou pokračuje. Velice důležitou a nepostradatelnou součástí každého motorkáře je právě ona zmiňovaná přilba na motorku. Tento doplněk je povinnou výbavou každého motorkáře, který se hodlá vypravit kamkoliv, jakmile nasedne a uvede stroj do pohybu. Jelikož se jízda na motocyklu při dnešních objemových výkonech stala adrenalinovým sportem, je absolutní nutností helmy moto používat. Tyto moto helmy chrání hlavu před úrazy vznikajícími při neopatrné jízdě, podcenění terénu, či jen z důvodu nedostatku zkušeností. 
Vyznavači tohoto sportu si motorkářské helmy volí podle účelu použití a konkrétní velikosti. Přilby moto tedy můžeme rozdělit do následujících druhů :


Otevřené  – nemají ochranu brady a tudíž ji nechrání. Ani při pádu, ani proti letícím mouchám a čmelákům. Musí být doplněny brýlemi, ovšem i zde existují modely, které jsou opatřeny sklopným štítem kryjícím oči a část obličeje

Integrální – jsou to přilby s integrovanou ochranou brady a "plexištítkem" kryjícím celý obličej.

Enduro a cross – mají hlavní znak integrálních přileb - pevnou ochranu brady a jsou doplněné "kšiltem" či "nehtem". Většinou ale nemají sklopný průhledný štít a oči jsou chráněny brýlemi

Dětské – integrální přilby, které mají vyměnitelné boční výplně a čelní i bradovou ventilaci, krosové přilby mají zapínání na dvojité „D“ kroužky, štítek je nastavitelný, otevřené přilby s tvrzeným plexi a automatickou sponou

Retro – vesměs luxusní zpracování, materiálem bývá především pravá kůže

Výklopné – jednoduše otevíratelná přední maska, chráněné větrací otvory a kryt brady s plexi

Konkrétní moto přilby se používají na daný typ motorky – např. na čtyřkolky, na Enduro, Chopper, Nakedbike („naháč“), silniční cestovní motorky, silniční sportovní motorky, terénní (cross), cruiser, závodní silniční, plochodrážní, kaskadérské (street), motocykly se sajdkárou, či dětské motocykly. 
Dnes je helem na trhu nepřeberné množství a proto si i příležitostní vyznavači adrenalinu moto přilby mohou zakoupit ve specializovaných kamenných obchodech zabývajících se prodejem motocyklů a veškerého příslušenství a doplňků na motocykly. Zároveň mohou využít možnosti nákupu všeho potřebného z domova on-line. Tzv. moto přilby shop je mimo možnost výběru z velkého množství přileb výborný v tom, že se mohou zájemci spoustu věcí dozvědět, případně si nechat poradit. Na helmy e-shop může každý, kdo má zájem o motorkářství, není žádný problém nechat si vybrané zboží zaslat poštou, případně si přilby na motorku vyzvednout osobně. Také si motorkáři mohou helmy na motocykly nechat upravit dle požadavků. Všechny přilby jsou konstruovány tak, že vydrží pouze jeden pád.
Mezi nejznámější výrobce přileb na motorky dle jednotlivých druhů patří :

otevřené – Arcebis, Cox, Givi, Nolan, Lazer, Osbi, Wolker, Skorpion, Shark, Onkyo, Caberg, Nexx, Nitro

integrální – Osbe, Caberg, Nitro, Simpson, Worker
enduro a cross – O´neal, Thor, Marushin, Nzi, Evs, Nitro, Osbe, Worker

dětské – Caberg, Nitro, Worker

retro – Osbe retro, Giro

výklopné – Caberg, Nitro, Osbe, Worker, Nolan

Motocykly jsou velice oblíbené, ale bohužel jsou tyto stroje často nástrojem smrti. Statistika úmrtnosti na motocyklech je velice smutná a vesměs se vždy jedná o mladé lidi, kteří právě na motorce svůj krátký život ukončí. Hlavně v letních měsících, kdy počasí přímo vybízí se na motorce svést a dálnice povolují vyšší rychlost, o to je denně dopravní nehodovost vyšší. 
Ať už motorkář usedne na jakoukoliv motorku, neměla by při rozjezdu na jeho hlavě helma chybět.